EMPLOYEE ADVOCACY

Employee advocacy eller medarbejderinvolvering er en effektiv metode til at styrke sit employer brand, rekruttering, marketing, salg og kommunikation med medarbejderen som afsender. Synlige medarbejdere, fx på LinkedIn, er troværdige ambassadører for sin faglighed og arbejdspladsen.

Strategi og planlægning

Mange har ikke en forkromet employee advocacy strategi på plads når de starter og kan også være en del af en overordnet content plan, employer branding strategi eller et ønske om en effektiv og troværdig afsender på virksomhedes kommunikation. Employee advocacy planlægning og strategi definerer formål, målsætning, budskaber, kanaler og medarbejdermålgrupper.

2

Udvælgelse og implementering

Her tager vi udgangspunkt i hvilke og hvor mange medarbejdere der skal være med. Jeg lægger op til at medarbejder involvering og employee advocacy altid er inkluderende, frivilligt og effektivt. 

3

Eksekvering

Employee advocacy afhænger i høj grad af medarbejdernes eksekvering. Ud fra strategien planlægger vi aktiviteter der skaber synlige, effekt og engagement både internt og eksternt. Dette vil også inkludere engagernede aktiviteter og ny inspiration. 

4

Evaluering

Når medarbejderne involveres skal vi selvfølgelig også sikre os at det har et ønsket afkast. Sammen evaluerer vi løbende og juster efter behov.

KONTAKT

Jeg har hjulpet +100 virksomheder i gang med employee advocacy og hjulpet +10.000 medarbejdere med at styrke deres tilstedeværselse på SoMe. Kontakt for et uforpligtende møde om hvordan employee advocacy passer ind i lige netop jeres virksomhed.