• Josephine Eilersen

Hvad er personlig kommunikation?

Vi stræber alle efter at have 'kunden i centrum', men få formår egentlig at skabe nærværende, personlig, outside-in kommunikation. Hvorfor er det nu også så svært, vi sætter jo Hej [First name] når vi sender en mail, og så er vi vel godt med? Men det er i sig selv ikke nok, at ens navn eller firma bliver nævnt. Der skal mere til for at skabe personlig kommunikation.



Vis værdien frem

Når vi laver opslag på SoMe har vi et forside billede og tre linjer til at fange opmærksomheden. Her viser vi oftes bare produktet eller et resultat frem. Er det værdi nok i sig selv. Til tider, men hvis man kan viser før og efter, og hvilke forbedringer kom der ud af forandringen, så viser man værdien man skaber? Pointen her er at vi har meget lidt, at fange vores målgruppes opmærksomhed med.


Dette glæder om det er et badeværelse der er renoveret eller om det er CSR rapporten der er publiceret. Hvorfor er det interessant. Hvad er nyt og hvad har man gjort anderledes for at nå dertil. Det er interessant og værdiskabende.

I din kommunikation bør man guide sin læser henimod værdien. Typisk for mode ser man ‘månedens must have’, i produkt ’10% forbedring’, beparelse på XXkr. Dette viser værdien de får ud af at vælge dit produkt over konkurrentens. Man skal have følelsen af at man få et premium produkt, service eller ydelse.


Ved du hvem din målgruppe er?

Målgruppen er selvfølgelig afgørende for, hvem du skal henvende dig til og hvilken værdi du skal fremhæve. Det er derfor vigtigt at overveje om forskellige strategier, planer og kampagner skal tilpasses, så alle ikke skæres over en. Dette gælder både ekstern og intern kmmunikation.


Hvad skal medarbejderne gøre den den vide du deler. Hvordan skal de handle på det. Hvilken værdi skaber det hvis de engagerer sig. Ekstern så skal du også vide hvem du ønsker en handling fra. Vi kan alle få en reaktion fra vores nære netværk, men de er ikke nødvendigvis dem du ønsker at nå ud til.


Lær af dine målgruppers handlinger og 'retarget' dine kampagner. På denne måde skaber du også et tilrettelagt flow for den enkelte. Det er ikke alt kommunikation som skal tænkes i kampagner, men man stadig få meget ud af at differentere sin kommunikation alt efter hvilke medier man er på, fordi en publikum er forkskellige og interagere forskelligt alt efter medie.

Afslut med en handling

Uanset medie er en klar opfordring til handling ALTID vigtig. Hvad ønsker du af dit publikum. Skal de købe, læse mere, booke demo, tilmelde sig, søge jobbet. En klar Call To Action (CTA) er ikke nærgående, den viser blot læseren næste skridt.


Følg op på denne handling. Hvis du får booket et møde automatiser mødebooking, så det sker hurtigt. Lav et mail flow der holder dit netværk engagerede og du forbliver top of mind.


Lav skabeloner, så du har dem klar og kan skyde dem afsted. CRM systemer tillader at du kan inkludere standard fraser og mødebooking som led af mailen.

Lad ikke din kommunikation være one off. Der er guld gemt i det værdiskabene personlige flow.


Skal vi gennemgå dit kommunikationsflow, så book K+ til en gennemgang.

11 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle