• Josephine Eilersen

Hvorfor er kommunikation vigtigt?

Opdateret: feb. 4

Velkommen til bloggen. KommunikationPlus er skabt ud fra den filosofi, at små og mellemstore virksomheder også har brug for hjælp til, at skabe synlighed om deres kernevirksomhed - selv med relativt små budgetter.



Som en nyetableret eller en mindre virksomhed er der som oftest meget fokus på at skaffe kunder og skabe resulater. Med god grund. På et tidspunkt er skal disse resulater selvfølgelig vises frem, for kunder skaber kunder. Og med synlighed på kompetencer, får man desuden de spændnede opgaver.


Hvorfor er kommunikation vigtig?

Det er det fordi alle søger på Google, Instagram, Facebook og LinkedIn efter inspiration, viden og referencer til at få løst sit problem eller opgave. Derfor er det vigtigt at være synlig i denne del af købsrejsen - research fasen. Det er også vigtigt for at vedholde kontakten med sine kunder. Du skal være 'top of mind', næste gang de står med en opgave, der skal løses. Det er desuden langt lettere at holde på gode kunder, end at skaffe nye.


Hvilke kommunikationsformer skal man bruge?

For at skære det ind til benet, så skal du være på web med en kontaktside som minimum. Du skal have en blog, hvis du har ressourcer til at holde den opdateret og en webshop, hvis du har noget at sælge.

Sociale medier

Du skal være på de sociale medier, hvor dine kunder er. Vælg én stærk platform over de mange, som du ikke formår at opdatere. Du kan altid udvide senere. Hvis du har projekter vis dem frem, vis dine kunder frem, hvis du har rapporter, artikler, white paper, så del dem.

Nyhedsbreve

Du bør samle tilladelser ind, til at sende kommunikation til din interessenter. Ideelt så har du et nyhedsbrev til potentielle kunder og et til eksisterende kunder. Allerede her har du to opgaver på dit bord, som kan virke uoverskuelige, men kunder skal ikke nødvendigvis udsættes for salgstaler. Det skal være værdiskabende, nyheder og tips og tricks.


Når det er sagt, så kan man også veksle, så den ene måned er det kunder og den anden potentielle kunder. Vi modtager SÅ mange nyhedsbreve alle sammen, at man ikke tænker over frekvens, det vigtigste er at du rækker ud til dit netværk ofte med kommunikation der skaber værdi for dem.


Få mere tid til at fokusere på din forretning og lad K+ tage sig af din kommunikation. Tag fat i Josephine i dag.

45 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle