• Josephine Eilersen

Overvejer du annoncer på sociale medier?

Undrer du dig også over hvad de andre egentlig går og laver af annoncer? Se her, hvordan du kan finde aktive annoncer på LinkedIn og på Facebook 👇

▶︎ LinkedIn: Gå til en virksomhed og find fanen Posts. Her kan du klikke på Ads og se alle aktive annoncer.

▶︎Facebook: Gå til facebook.com/ads/library her kan du søge efter aktive annoncer både indenfor industri og virksomheder.

Du kan på denne måde blive inspireret af hvilke annoncer og formater der virker bedst.


Hvilke annonceformater virker bedst?

Se de enkelte annonceformater i campagin manager, her kan du vælge mellem billedkarrusel og video mf. Vælg derefter handling på knappen og tilføj en tekst.

Du kan fx overveje Det kan være en god måde at boost et opslag ved at sponsorere det, frem for at lave en annonce.

Hvis du vælger at lave en horisontal billede eller video som du sponsorerer, vælg det format der som udgangspunkt vises med størst format især på en mobilskærm. Et horisontalt billede eller video er større og dermed er der en større sandsynlighed for at dit opslag bliver set.

Nogle banner annoncer på sociale medier viser kun billeder i bredformat. Retargeting fx er dermed bedst med billeder i bredformat.

Video med undertekster

Hvis du deler en video, uanset om det er som et opslag eller en annonce, så sæt undertekster på. Den mest fleksible løsning er med en srt fil. Når du bruger en srt fil, vises underteksterne kun når der ikke er lyd på enheden. Hvis din video dermed vises med lyd, er der ikke undertekster der optager plads på skærmen. Du kan lave og downloade en videos srt fil direkte fra YouTube eller konvertere den fra word.

Annoncer på Google eller social medier

Som udgangspunkt er det vigtigt at have en bred tilstedværelser, men budgetterne kan selvfølgelig være begrænset. Vælg den kanal du tænker at dit reach og konvertering er bedst. Hvis du ikke har kørt annoncer før, så test det af. Test kanalvalg. Test budskab. Test format.

Tænker du at det er overskueligt at vælge mellem budskaber og valg af kanal, så tag fat i Josephine fra K+ så lægger vi en plan sammen.

18 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
  • Grå LinkedIn ikon
  • Facebook
  • Instagram

KommunikationPlus

Lyrskovgade 19 2 th

1758 København V

Tlf. +45 31 72 15 71

Mail: josephine@kommunikationplus.dk

CVR nr. 40666443

© 2020 af KommunikationPlus